Off Topic > Other Pets > Post Reply     

BERB

Player Avatar
ashbee • red dead ridgebacks
July 1st, 2019 9:45:18am
1,339 Posts

I can't do life without an Eclectus so I decided for sure I was gonna get another one with some of my Cadbury prize money. Well I picked him up today!

He's 5 weeks old and he's naked. At first I didn't know why but have since discovered that his parents are pluckers. He'll be fine now that he's away from them and his feathers will get a chance to grow. I don't know if his down will grow back or if he'll just stay nekkid until his big boy pins sprout lol.

Anyway here he is;



Right now he's looking at me from inside his box. He can stretch his neck all the way out and see over the top but he's too tired to hold his head up so he's using his beak to hang on to the edge lol.




 


View Comments 1


Player Avatar
tana ;; vacation july 6th - august 5th; jaya and zad watching
July 2nd, 2019 2:38:29am
13,046 Posts

He's really cute, although the lack of feathers looks kinda silly. I noticed from Facebook that his parents plucked him... why do they do that?




 

Player Avatar
ashbee • red dead ridgebacks
July 2nd, 2019 5:11:08am
1,339 Posts

No idea, birbs are weird. It's apparently pretty common for eclectus hens to start plucking babies around the time she expects them to leave the nest, and if breeders sell them at 3-4 weeks and sell straight out of the nest box like this guy's breeder does, it probably explains why he's stripped bare (he's 5 weeks so been in the nest a week or two longer than average)
We really don't know why though lol




 

Default Avatar
Shadow - Finnhorse - Well Its been a wild ride
July 2nd, 2019 6:19:52am
39 Posts

He is a cutie no feathers and all




PitaPata Horse tickers PitaPata Horse tickers

 

Player Avatar
Moderator ephemira ♫ you should see me in a crown
July 2nd, 2019 8:12:22am
836 Posts

hes sooooo cute omg!

can't wait to see more picture of his feathers growing in





 

Player Avatar
ashbee • red dead ridgebacks
July 2nd, 2019 8:20:09am
1,339 Posts

He's so shy, it's adorable lol. He was flapping his little chicken wings after his dinner tonight lol




 

Player Avatar
Moderator ✵ Panthera Onca // The Night Floof ✵
July 2nd, 2019 8:47:34am
10,699 Posts

That's the cutest ugliest nekkid birb I've ever seen! ;P Do you have any name ideas yet?




 

Player Avatar
Moderator Maharet stay Hangry
July 2nd, 2019 9:09:45am
2,018 Posts

naked!!




 

Player Avatar
Administrator ~Broken Vow~
July 2nd, 2019 1:39:37pm
3,565 Posts

Nekkid Nugget! D:

Can't wait to see more pics! :D




 

Player Avatar
Administrator blitz 🐘 smile like you mean it
July 2nd, 2019 1:54:00pm
2,583 Posts

Awww! You can tell he's shy by that picture! So cute!




 

Player Avatar
Moderator ↬ PRYNNE 🐇 i could give you petty rhymes of worlds that I contrived
July 2nd, 2019 5:35:22pm
759 Posts

Omgggg. HOW CUTE IS HE?!




 

Player Avatar
ashbee • red dead ridgebacks
July 3rd, 2019 5:29:45am
1,339 Posts

No name ideas yet. I want something short and basic to make it easy for him to say when he's older lol

Nobody around here stocks the vetafarm formula I want to put him on so I have to order it. He's doing well but he's gonna blossom once he's on the good stuff.




 

Default Avatar
s h i k a r i // vector love // Pugs
July 3rd, 2019 5:54:03pm
53 Posts

I just love his name haha




 

Player Avatar
vida ✨ mustangs
July 4th, 2019 9:42:03am
1,590 Posts

HE IS SO ADORABLE!




 

Player Avatar
ashbee • red dead ridgebacks
July 8th, 2019 11:29:23am
1,339 Posts



He still doesn't have a name, but i'm leaning strongly towards "teddy" because he's becoming really, really cuddly. Tonight he was going crazy trying to climb out of his brooder and he has been curious all day so I brought him out for a while and he just wanted to cuddle. I cuddled him until I needed to pee lol then put him back and he's been good so far.




 

Player Avatar
Mirth » buena este vida // internet is down...beg your pardon
July 8th, 2019 11:40:10am
2,421 Posts

Teddy sounds like a great name!




 

View Comments 1